Heavy SK na fladze oraz cp

Dozwolone heavy SK na fladzie i cp?

Tak
13
54%
Nie
11
46%
 
Liczba głosów: 24

Awatar użytkownika
Mentos
Starszy kapral
Starszy kapral
Posty: 131
https://www.houzz.com/pro/kuchnie/meble-kuchenne-i-kuchnie-na-wymiar-warszawa
Rejestracja: 2011-12-27, 23:15

Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: Mentos »

Tak jak pisałem, tak też i czynię.

Otóż chciałbym zmienić jedną z zasad, mianowicie SK. Jak wiemy jest ono dozwolone tylko z broni lekkiej i tyczy się wszystkich spawnów. Jednak uważam, że zakaz ten nie powinien się tyczyć spawnów na fladzie oraz cp. Dlaczego? Ano dlatego, że flaga jak i cp należą do obj i drużyna atakująca musi za wszelką cenę przejąć taki spawn, by przejść do następnego etapu misji. Gra dała nam możliwość posługiwania się całym arsenałem tudzież, to "za wszelką cenę" winno obejmować cały ten asortyment. Tak przewidzieli twórcy gry. Przejęcie obj jest najważniejsze i zasada zakazująca robienie SK tutaj, po prostu ogranicza nam rozgrywkę. Na Spawnach nie należących do obj (czyli tych stałych/niezmiennych) ta zasada jest oczywista, bo heavy SK w takim miejscu to po prostu czysta złośliwość, ale nie kiedy ten spawn trzeba odbić siłą na potrzeby obj.

Oto moja sugestia, dodałem tutaj ankietę, żeby ludzie zagłosowali czy chcą to zmienić, czy nie.
Awatar użytkownika
Noobuś
Porucznik
Porucznik
Posty: 653
Rejestracja: 2012-06-17, 20:30

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: Noobuś »

Wszystko fajnie, ale zapomniałeś o FF. Jeśli zezwolimy na heavy SK to zdobycie większość flag bedzie dużo łatwiejsze. Med wbija do domku i dostaje strzał z pfa od swojego w plecy. Nic mu nie jest, przeciwnik kaput. Arty dla osłonięcia i po sprawie.

Nie mam nic przeciwko heavy SK, pod warunkiem, że FF bedzie włączone.
Two beer or not two beer?
KonDzio pisze:Imię jego było Noobuś. Wymawiane na ustach każdego człowieka wywoływało niepokój , strach i lęk.
Awatar użytkownika
Mentos
Starszy kapral
Starszy kapral
Posty: 131
Rejestracja: 2011-12-27, 23:15

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: Mentos »

FF nie ogranicza aż tak rozgrywki. Z resztą, nawet kiedy się nie włączy FF, powinno być lepiej, ponieważ, ludzie zaczęliby normalnie bronić swojego spawna. Zmusi ich to, do lepszego rozstawienia się i używania panzy/rifla/min do obrony. Z resztą zawsze możesz puścić w takim wypadku swoje arty koło spawnu by zablokować drogę przeciwnikowi.
Awatar użytkownika
kris pl
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 1469
Rejestracja: 2012-06-17, 19:52
Nick w ET: |W$|Kris
Kontakt:

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: kris pl »

Dla mnie nie i już. Jak pomyśle że gość ustanie z flemem ns wyjściu ze spawna to mam dość gry....
Obrazek
"Jeżeli chcesz traktować dziewczyny obiektowo to przynajmniej rób to z klasą "
Awatar użytkownika
Shimi
Kapral
Kapral
Posty: 113
Rejestracja: 2012-06-18, 15:05

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: Shimi »

Ciężko znaleźć dobre wyjście z tej sytuacji. Tak jak Noobek mówi - jeżeli uznamy, że można robić SK z heavy na flagach/cp, to stanie się zbyt proste właśnie ze względu na brak FF. Z drugiej zaś strony czasem ta zasada bywa frustrująca, bo faktycznie ciężko jest bronić się przed hordą przeciwników bez ciężkiej broni. Można pomyśleć nad dopuszczeniem wszystkiego poza artylerią/puchami field opsa, ale podejrzewam, że się będzie graczom myliło, co można, a co nie i w konsekwencji co chwile będą leciały warny i bluzgi. Nie dogodzisz. :/
Obrazek
|W$| - coś więcej niż coś więcej...
zer0
Kapitan
Kapitan
Posty: 729
Rejestracja: 2012-06-17, 20:32
Nick w ET: ETPlayer

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: zer0 »

argument tego co twórcy mieli w zamyśle to kompletny fail. Nq to już jest troche inna bajka, twórcy nie dali opcji dj, nie dali tak szybko ładujących się pasków energi, nie dali takich łatwych możliwości sk. Spróbuj zrobić sk na jakimś meczu/sparze, czy chociaż na etpro pubie, wtedy zrozumiesz, dlaczego u nas jest zakazane, tak jak na etpro, by zrobić sk trzeba być naprawdę dobrym (przeszmuglować się pod ich spawn, znać st, wiedzieć jak strzelić/rzucić puszkę), u nas wystarczy zrobić delikatny doublejump i strzelić. Nie, jestem bardzo na nie!
Nie obiecam ci, że lepszy będzie świat,
ważny jest oczu twoich blask,
Nie obiecam ci, że czas ukoi ból
ważne, że jesteś tu…
Misiu
Starszy sierżant
Starszy sierżant
Posty: 335
Rejestracja: 2012-07-21, 13:27

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: Misiu »

kris pl pisze:Dla mnie nie i już. Jak pomyśle że gość ustanie z flemem ns wyjściu ze spawna to mam dość gry....

Hehe dokładnie 8-) Ja glosuje na NIE!
Awatar użytkownika
Mentos
Starszy kapral
Starszy kapral
Posty: 131
Rejestracja: 2011-12-27, 23:15

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: Mentos »

Nie ma to jak głos z bezsensownym uzasadnieniem. "nie i już" nie jest żadnym uzasadnieniem w tym wypadku. Zawsze myślę, że gram z ludźmi myślącymi i umiejącymi się zachować w grze odnośnie do sytuacji, nawet jedna osoba potrafi zapobiec głupiemu SK. Co nie zmienia tego, że spawn jako flaga, należy do OBJ! A czym jest OBJ!? Czymś co należy wykonać wszystkimi środkami. I twórcy chociażby nie wiedzieli, że wyjdzie tyle modów, to nadal OBJ to OBJ, a ograniczanie wykonania go, to jakby faworyzowanie jednej ze stron, bo każda z nich, ma do dyspozycji te same środki na polu walki.


PS. Proszę uzasadniać swój wybór. Komentarz typu "nie i już" należy do dzieci z przedszkola, które nie rozumieją tego, co im się wpaja, tylko głupio przyjmują to.

Edit: Poprawiona literówka.
Ostatnio zmieniony 2012-08-19, 12:04 przez Mentos, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Shimi
Kapral
Kapral
Posty: 113
Rejestracja: 2012-06-18, 15:05

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: Shimi »

Tyle że razem z modami weszły nowe środki wykonania obj. Z podwójnym skokiem możesz z miejsca A do miejsca B dostać się w 10 sekund, gdzie normalnie biegłbyś 30. Z szybciej ładującym się paskiem energi możesz szybciej coś wysadzić, rzucać więcej apteczek, a bez FF możesz srać artylerią na lewo i prawo, nic sobie z tego nie robiąc. Na obecnych warunkach takie zasady po prostu się nie przyjmą, bo właśnie to będzie faworyzowanie jednej ze stron.
Obrazek
|W$| - coś więcej niż coś więcej...
Awatar użytkownika
Mentos
Starszy kapral
Starszy kapral
Posty: 131
Rejestracja: 2011-12-27, 23:15

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: Mentos »

Czytałeś co napisałem poprzednio? Obydwie strony mogą "srać" tą artylerią, na lewo i prawo. Zmiana zasady, wymusi pewne zachowania na członkach drużyny, tak jak lubimy, by grali na OBJ. Tak trudno rzucić arty tak, by przeciwnik nie dostał się do spawnu? Chyba nie, bo nieraz tak zginąłem. Jak dodasz zakaz wykonywania WJ (co jest chyba tak oczywiste nawet jak to, że nie wiem po co to tłumaczyć), to nikt ci OBJ nie wykona w 30s. Z resztą, FF można włączyć, mi w niczym nie przeszkadza.Poza tym, to obrońcy spawnu mają lepiej, bo mogą się ustawić, campić itd, by go bronić.
Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Generał-komandor
Posty: 3024
Rejestracja: 2008-08-18, 14:07
Nick w ET: SPIDIvonMARDER
Kontakt:

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Wcześniej już pisałem na PW o tym, a teraz dodam jeden argument za zezwoleniem: CP i flagi są często w takich miejscach, że walenie tam artami itd bywa konieczne. Są koło obj (czołg na oasis, brama w Supply), na trasach dojść do obj (cp i frost), więc walenie tam to często przypadek lub obrona obj. Ponadto budując CP na np. Froście, alliesi wyłączają z użycia ciężkich broni sporą część planszy... a mapa duża nie jest.

Ponadto na mapie jak powyżej, rozwalenie cp jest dla Niemców bardzo ważne, bo inaczej Alliesi mają za blisko.
Obrazek
Awatar użytkownika
Uchiha
Szeregowiec
Szeregowiec
Posty: 40
Rejestracja: 2012-08-08, 23:52

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: Uchiha »

Ja głosowałem na TAK, zgadzam się z argumentami mentosa - flaga należy do obj, powinna być możliwość walki o nią wszelkimi możliwymi sposobami. Niemożność używania na niej konkretnych broni wydaje mi się mocno nienaturalna.
Z drugiej strony, racją jest, iż przy obecnej konfiguracji serwera bardzo łatwo by było zaspamować spawn przeciwnika bronią ciężką. Może więc rozsądne by było zezwolenie na hsk oraz włączenie ff? Włączony friendly fire wydaje się rzeczą dobrą samą w sobie, bo zmusza do bardziej umiejętnej gry - nie można bezkarnie srać na wszystkie strony artami, pfem i flejmem, bo wybije się własną drużynę.

Dodatkowo chciałbym zapytać jeszcze o parę rzeczy związanych z sk:
1. Na mój spawn(stały) wbiega przeciwnik z bronią lekką. Czy wolno mi użyć broni ciężkiej do zabicia go?
2. Gonię przeciwnika z flamem, on ucieka w stronę swojego spawna. Jeśli do niego dobiegnie, to czy oznacza to, że muszę wywalić flame i przerzucić się na broń lekką?
3. Jestem covertem, chcę rozwalić cp przeciwnika(dające spawn). Powiedzmy, że jest tam jakaś osoba go broniąca. Podbiegam sprintem, rzucam satchela i detonuję, rozwalając cp i zabijając przy okazji przeciwnika. Łamanie zasad czy nie? (satchel jest na liście broni ciężkiej)
Awatar użytkownika
kris pl
Pułkownik
Pułkownik
Posty: 1469
Rejestracja: 2012-06-17, 19:52
Nick w ET: |W$|Kris
Kontakt:

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: kris pl »

1. Twój spawn. Możesz go bronić jak chcesz.
2. W zasadzie tak gdyż możesz trafić na respawna 2 drużyny i zabić kilku graczy którzy dopiero zaczynają gre.
3. Tu satchela jest dozwolony. Po to głównie one są.
Obrazek
"Jeżeli chcesz traktować dziewczyny obiektowo to przynajmniej rób to z klasą "
Awatar użytkownika
Noobuś
Porucznik
Porucznik
Posty: 653
Rejestracja: 2012-06-17, 20:30

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: Noobuś »

@Uchiha
1. Jak najbardziej
2. W tym wszystkim chodzi, żeby nie zabijać z broni ciężkiej ludzi którzy właśnie się pojawili. Jak gość siedzi na respie pół mapy i strzela z przykładowo pfa to dla mnie można go (i tylko jego) skasować bronią nawet ciężką. Generalnie w takiej sytuacji do momentu aż nie zabijesz ludzi którzy sie od nowa pojawili to możesz go nawet zaganiać na śmierć i jarać tym flamem ile chcesz ;)
3. Przypadkowe ofiary przy kasowaniu CP są dozwolone.

Dobrze byłoby pamiętać o spawn protection który nie zezwoli na zabicie gości którzy właśnie się pojawili.

Włączone FF = mniej graczy. Niestety. Przerabialiśmy to. Sam wole FF on, ale cóż poradzić.
Two beer or not two beer?
KonDzio pisze:Imię jego było Noobuś. Wymawiane na ustach każdego człowieka wywoływało niepokój , strach i lęk.
Awatar użytkownika
TimOOn
Porucznik
Porucznik
Posty: 650
Rejestracja: 2012-06-17, 17:51

Re: Heavy SK na fladze oraz cp

Post autor: TimOOn »

Zawsze byłem za dozwolonym sk na flagach i cp i jeszcze nikomu nie udało się mnie przekonać do zmiany zdania. Powodów jest kilka. Głównym z nich jest fakt, że flaga/cp to część misji i drużyna atakująca ma na celu jej zdobycie. Dlatego nie powinniśmy im tego utrudniać. Jako kontrargument podajecie wyłączony FF, co jest kompletnie bez sensu, bo kto broni flagi stojąc tuż przy niej? Czy broniąc flagi na oasis wszyscy stoją w domku czekając na przybycie aliantów? Oczywiście, że nie.

Dodatkowo zabranianie sk na capturable spawn skutkuje tylko nowymi komplikacjami. Jak widzę gracza przy fladze, to nie wiem, czy przed chwilą się zrespawnował, czy może kampi tam od pół godziny. A jeśli kampi, to dlaczego miałbym nie móc go zabić z broni ciężkiej, skoro on może na mnie takiej użyć? Ponadto muszę się zastanawiać, czy nie uszkodzę przypadki jakiegoś niewinnego świeżo zrespawnowanego gracza. To istny cyrk. Często też w czasie bitwy o flagę następują szybkie zmiany właściciela flagi. Raz mają axis raz allies. Na swoim spawnie mogę użyć broni ciężkiej, ale na cudzym już nie. I wtedy admin ma problem, bo np. nie zauważył czy w tej setnej sekundy flaga należała do allies czy do axis.

Zapominacie też o tym, że nie po to sk jest zabronione, żeby nie zabijać ludzi w spawnie. Od tego jest spawn protection, żeby gracz od razu po respie nie był narażony na ogień przeciwnika. Zakaz sk ma jedynie umożliwić graczom spokojne opuszczenie spawna. Chodzi o to, żeby team bronił celów misji, a nie nie wypuszczał przeciwnej drużyny ze spawna. Takie są uroki publików, że zbyt duża dominacja jednego z teamów nie jest nikomu na rękę.
Na niektórych serwerach spawnkilling jest zabroniony całkowicie. Wyobrażacie sobie, żeby taki zakaz dotyczył również flagi i cp?

Nie ma sensu komplikować sobie i innym życia takim zakazem. Zwłaszcza, że skoro jeden team przejmie flagę przy użyciu broni ciężkiej, to znaczy, że drugi team może równie szybko tę flagę odbrać, używając tych samych metod.
zer0 pisze:argument tego co twórcy mieli w zamyśle to kompletny fail. Nq to już jest troche inna bajka, twórcy nie dali opcji dj, nie dali tak szybko ładujących się pasków energi, nie dali takich łatwych możliwości sk. Spróbuj zrobić sk na jakimś meczu/sparze, czy chociaż na etpro pubie, wtedy zrozumiesz, dlaczego u nas jest zakazane, tak jak na etpro, by zrobić sk trzeba być naprawdę dobrym (przeszmuglować się pod ich spawn, znać st, wiedzieć jak strzelić/rzucić puszkę), u nas wystarczy zrobić delikatny doublejump i strzelić. Nie, jestem bardzo na nie!
Tu nie chodzi o łatwość zrobienia sk. Celem gry jest wykonanie misji przez jedną drużynę za pomocą dostępnych środków. Na sparze, gdyby jedna drużyna nie mogła wyjść ze spawna to byłby to jedynie ich problem. Natomiast na serwerze publicznym nie o to chodzi. Wszyscy chcą się bawić, dlatego tworząc zasady staramy nie dopuścić do sytuacj w której jeden team jest kompletnie pozbawiony radości z gry (np. siedząc w spawnie bez możliwości wyjścia).

Podsumowując, dla mnie te zasady wprowadzają jedynie dodatkowy chaos.
Zablokowany